نشست مشترک اعضای بنیاد خیرین دانشگاه سمنان با نایب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان برگزار شد

نشست مشترک اعضای بنیاد خیرین دانشگاه سمنان با نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار و از وی به عنوان خیر و حامی این دانشگاه قدر دانی شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه سمنان در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از حمایت جناب آقای جمعه ای گفت: ظرفیت‌های بالای استان سمنان امکان افزایش پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف دنیا را فراهم کرده است.

دکتر سعدالدین با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۵ برنامه‌ریزی وزارت علوم به گونه‌ای است که دست کم ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های وزارت علوم مشغول به تحصیل باشند گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل هستند و بر اساس تکلیف وزارت علوم، دانشگاه‌های مراکز استان حداقل باید ۱۰ درصد دانشجویانشان از دانشگاه‌های بین‌المللی باشد.

رئیس بنیاد خیرین دانشگاه سمنان افزود: بر همین اساس و با برنامه ریزی انجام شده  هیئت رئیسه دانشگاه سمنان،  هدف گذاری رسیدن به پذیرش ۱۵۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه سمنان صورت گرفته است و بی‌تردید در افق ۱۴۰۵ دانشگاه سمنان باید بیش از ۴۰۰۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف دنیا جذب کرده باشد.

رئیس دانشگاه سمنان گفت: مجموعه مدیریتی دانشگاه سمنان در حال هدف گذاری برای انتخاب شدن دانشگاه سمنان توسط دانشجویان بین‌المللی به عنوان دانشگاه مقصد برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی است و بر همین اساس مدیریت دانشگاه تلاش کرده است تا رویکردی جدید و متفاوت با چابک سازی ساختارهای آموزشی و پژوهشی مرتبط و مورد نیاز، امکان جذب دانشجویان بین المللی بر اساس استانداردهای جهانی و شاخص‌های وزارت علوم را ایجاد کند.

دکتر سعدالدین افزود: یکی از چالش‌های عمده دانشگاه سمنان در جذب دانشجویان ملی و بین‌المللی مشکل خوابگاه بویژه خوابگاه متاهلین است و بر همین اساس بنیاد خیرین دانشگاه در تلاش است تا با استفاده ظرفیت خیرین امکان افزایش ظرفیت خوابگاه های مجردی و متاهلی و به تبع آن جذب دانشجویان ایرانی و ین‌المللی را فراهم کند.

دکتر سعدالدین همچنین با  قدردانی از خیران و واقفان علمی خواستار حمایت خیران و حامیان دانشگاه برای ساخت خوابگاه در دانشگاه سمنان شد و گفت بنیاد خیرین دانشگاه، دست خیرین دانشگاه ساز و حامیان خوابگاه ساز در دانشگاه را به گرمی می‌فشارد و از خیران و واقفان علمی و فناوری تقاضا دارد تا با حمایت همیشگی خود امکان رشد و توسعه دانشگاه و زمینه افزایش جذب دانشجویان ملی و بین‌المللی را فراهم نمایند. همچنین در این نشست مهندس آل بویه مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه سمنان ضمن تقدیر و تشکر از  آقای جمعه‌ای گفت: بنیاد خیرین در حال تلاش برای تقویت ارتباط با خیرین ملی و بین‌المللی است و همچنین استفاده از ظرفیت وقف در حوزه علم و فناوری را در برنامه خود قرار داده است.

وی  ضمن اشاره به اهمیت شرکت‌ها و سازمان های علمی به عنوان حلقه واسط بین جامعه و صنعت گفت: حمایت شرکت‌ها در جذب دانشجویان جوان نخبه و با استعداد و ارائه گرنت های پژوهشی توسط شرکت ها و سازمان های علمی و صنعتی می‌تواند زمینه ایجاد انگیزه قوی دانشجویان برای ادامه تحصیل و نیز توسعه دانشگاه و به تبع آن استان را فراهم کند.

علی اصغر جمعه ای نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز به عنوان حامی دانشگاه با اعلام آمادگی همکاری همه جانبه با بنیاد خیرین و حمایت همه جانبه از برنامه‌های بلند مدت و هدفمند بنیاد خیرین دانشگاه سمنان گفت : تجربه‌های مختلفی در حوزه بنیاد خیرین وجود دارد که می‌توان از آنها برای رشد و توسعه دانشگاه و شهر بهره لازم را برد.

در پایان این نشست از حمایت های چندین ساله  علی اصغر جمعه‌ای نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به عنوان یکی از خیران و حامیان دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و تندیس بنیاد خیرین دانشگاه تقدیر شد.

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

تصاویر

 -  -  -